روانکارهای تخصصی صنایع فلزکاری

در فرآیند‌های فلزکاری، استفاده از روانکار برای نقاط مختلف فرآیند بسیار متنوع است. به همین خاطر، شرکت کلوبر برای فرآیندهای شکل‌دهی و ماشین‌آلات مرتبط رنج زیادی از روانکارها را ارائه می‌دهد. این روانکارها متناسب با نیاز شما طراحی شده‌اند.

برای شکل‌دهی فلزات، روش‌ها و متدهای مختلفی وجود دارد. روانکاری که در این فرآیند استفاده می‌شود، می‌بایست مطابق با شرایط روش مورد استفاده باشد. در ماشین‌ابزارها، معمولاً سرعت بالای یاتاقان‌ها، جعبه‌دنده‌ها و سیستم‌های هدایتی دیده می‌شود. از سوی دیگر، در ماشین‌های فرم‌دهی، وظیفه‌ی روانکار این است که یک فشار یک-لحظه‌ای را حمایت کند که این می‌تواند عملیات فورج یا سوراخ‌کاری باشد. در نتیجه شما برای انتخاب روانکارهای مرتبط با فلزکاری، با دو گروه از محصولات رو به رو خواهید بود:

روانکارهای مرتبط با فرآیند شکل دهی

مرتبط با مواردی است که فلز فورج، خم یا سوراخ می‌شود و برای اتمام این موارد نیاز به یک Release Agent یا روانکار خواهید داشت. این روانکارها برای جدا شدن قطعه پس از انجام عملیات نیاز خواهند شد. هیچ باقیمانده‌ای از محصول تولیدی نباید در قالب یا ابزار به جای بمانند.

شرکت کلوبر لوبریکیشن به تازگی رنج محصولات جدیدی را از برای این فرآیندها طراحی و به مشتریان خود در سراسر دنیا ارائه می‌دهد. کارشناسان خبره این شرکت به شما کمک خواهند کرد که بهترین محصول را برای هر محل مصرف انتخاب کنید.

به طور نمونه، شرکت کلوبر پوشش‌های (Coating) تخصصی برای عملیات فورج ارائه می‌دهد که به جای آن که به قالب زده شوند، بر روی سطوح خود محصول تولیدی مالیده خواهد شد و به این صورت خواهد بود که هر قطعه، روانکار مختص خود را خواهد داشت. همچنین، شرکت کلوبر یک سری محصولات مبتنی بر آب برای اکسترودرها در فرآیند کشش آلومنیوم دارد.

این محصولات تخصصی باعث کاهش هزینه‌های تولید به خاطر کاهش مصرف و ساده‌سازی فرآیند می‌شوند.

روانکارهای مرتبط با ابزارهای ماشین‌آلات

این روانکارها، برای سرعت‌های بسیار زیاد ماشین‌آلات طراحی شده‌اند. در ماشین‌های فلزکاری، سرعت‌ قطعات بسیار بالا است. نیاز به انجام سریع‌تر فرآیند، به معنای سرعت بیش‌تر تجهیزات نیز هست که به طور مثال spindle ها باید با سرعت زیادی حرکت کنند. در این شرایط گیربکس‌های مرتبط دریل‌کاری و فرزکاری باید بتوانند شتاب‌های زیاد و سرعت‌های جانبی را تحمل کنند. علاوه بر این نیاز به یک حرکت بدون لرزش و وقفه برای رسیدن به دقت بالای فلزکاری نیاز خواهد بود. روانکارهای تخصصی کلوبر لوبریکیشن، نیازهای شما را برای رسیدن به چنین شرایطی تأمین خواهند کرد. به طور مثال، کلوبر یک گیریس تخصصی برای spindleهایی ارائه می‌دهد که تا سرعت دو میلیون میلی‌متر بر دقیقه عملکرد دارند. این روانکارهای تخصصی، امکان طراحی ساده‌تر و مونتاژ آسان‌تر ماشین‌آلات را نیز به همراه خواهند داشت.

در صورتی که نیاز به یک روانکار برای بهبود فرآیند فلزکاری خود دارید، می‌توانید با شرکت مانا شگرد پایا، نمایندگی انحصاری و دفتر پشتیبانی فنی کلوبر لوبریکیشن در ایران تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.