روانکارهای تخصصی صنعت سیمان

تولید سیمان یک فرآیند چالشی است. حالت ایده‌آل در یک کارخانه‌ی سیمان تولید محصولات با اطمینان بالا و بدون توقف‌های ناگهانی خط تولید است. ماشین‌آلات در کارخانه‌ی سیمان در معرض فشارهای زیادی نظیر انواع آلودگی‌ها، دمای بالا، ارتعاشات و فشارهای ناگهانی هستند. این فشارها، فرآیند تعمیرات و نگهداری را بیش از پیش چالش‌برانگیز و پیچیده می‌کنند.

در شرایط محیطی کارخانه‌ی سیمان، انواع تجهیزات نظیر درایوها، چرخ‌دنده‌ها، یاتاقان‌ها و دیگر تجهیزات باید عمکرد خوبی داشته باشند و اولین نیاز برای عملکرد مناسب و بدون دغدغه، روانکار مناسب است. با توجه به نوع تجهیز و محل روانکاری، گزینه‌های زیادی برای انتخاب یک روانکار وجود دارد. روانکارهایی که معمولاً در نوع روغن پایه، افزودنی‌ها، ویسکوزیته و سازگاری با ساختار تجهیزات متفاوت هستند. بی تردید، انتخاب غلط یک روانکار منجر به خرابی زودرس قطعات و حتی توقف خط تولید می‌شود که هزینه‌های زیاد تعمیرات و همچنین ضررهای ناشی از توقف خط تولید را به همراه خواهد داشت. علاوه بر این موارد نیاز است تا یک کارخانه‌ی سیمان، به صورت بهره‌ور و مقرون به صرفه از نظر هزینه‌های روانکار عمل کند و البته ضرری هم برای محیط زیست نداشته باشد.

شرکت کلوبر لوبریکشن با ارائه‌ی راهکارهای تخصصی روانکاری برای بخش‌های مختلف کارخانه‌ی سیمان، همراه شما خواهد بود. شرکت کلوبر لوبریکیشن با بیش از 80 سال همکاری با سازنده‌های معتبر ماشین‎‌آلات کارخانه‌ی سیمان، به شما کمک می‌کند که برای تولید مطمئن بهترین محصولات را برای روانکاری انتخاب کنید و خیالتان از بحث روانکاری راحت باشد.

برخی از گروه محصولات شرکت کلوبر لوبریکیشن برای کارخانه‌ی سیمان بدین شرح هستند:

روانکارهای چرخ‌دنده باز: شرکت کلوبر لوبریکیشن به عنوان پیشرو در روانکارهای تخصصی، در دو گروه از روانکارها که شامل روانکارهای شفاف و گرافیتی هستند، برای تمامی مراحل روانکاری چرخ‌دنده‌های باز محصول ارائه می‌دهد.
انواع روانکارهای کوره‌ی دوار: کوره‌ی دوار به دلیل اهمیت در خط تولید سیمان، یکی از پراهمیت‌ترین تجهیزات است. روانکارهای مورد نیاز برای تراست کوره، حفظ حرکت نسبی کوره در رینگ‌ها و دیگر محل‌های حساس، توسط شرکت کلوبر لوبریکیشن ارائه می‌شود.
انواع روانکارهای آسیاب‌ها: روانکارهای تخصصی مورد نیاز در انواع آسیاب‌های عمودی و افقی، نظیر روغن مورد نیاز برای رولرهای آسیاب‌های عمودی، سپراتورها و روغن مورد نیاز گیربکس‌ها توسط شرکت کلوبر لوبریکیشن ارائه می‌شود.
انواع روانکارهای بخش سنگ‌شکن: در سنگ‌شکن انواع یاتاقان‌ها و گیربکس‌ها تحت فشار زیادی قرار دارند که هر کدام نیازمند روانکار تخصصی متفاوتی هستند. این محصولات نیز در رنج روانکارهای کلوبر لوبریکیشن وجود دارند.
لازم به ذکر است که محصولات شرکت کلوبر لوبریکیشن توسط سازنده‌های معتبر ماشین‌آلات کارخانجات سیمان، جهت استفاده در زمان گارانتی و پس از آن، توصیه شده‌اند.

شرکت مانا شگرد پایا، دفتر پشتیبانی فنی و نمایندگی انحصاری کلوبر لوبریکیشن در ایران است. در صورت نیاز به مشاوره در روانکاری هر یک از تجهیزات کارخانه‌ی سیمان، می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.