با استفاده از روانکارهای سینتتیک کلوبر لوبریکیشن، مصرف انرژی در کارخانجات سیمان کاهش می‌یابد.

تولید سیمان، یک فرآیند انرژی‌بر است به نحوی که بخش قابل توجهی از هزینه‌های جاری یک کارخانه‌ی سیمان به بخش انرژی اختصاص دارد. علاوه بر این، کارخانجات تولید سیمان در تولید میزان کربن دی‌اکسید سهم بسیار بالایی دارند. در نتیجه، بدیهی است هر اقدامی که منجر به کاهش مصرف انرژی در هر بخشی از صنعت سیمان شود، علاوه بر افزایش بهره‌وری کارخانه‌ی سیمان، برای محیط زیست نیز تأثیرات مثبتی به همراه خواهد داشت.

نکته‌ی قابل توجه این جا است که تا بیش از 40 درصد از مصرف انرژی برق در یک کارخانه‌ی سیمان مرتبط با انرژی لازم برای آسیاب‌ها است. در یک مطالعه موردی آماری انجام شده توسط شرکت کلوبر لوبریکیشن، مشخص شده است که استفاده از روانکارهای تخصصی کلوبر لوبریکیشن برای روانکاری بخش‌های حساس این آسیاب‌ها تا بیش از 6 درصد منجر به کاهش مصرف انرژی خواهد شد.

 نیاز به یادآوری است که کاهش مصرف انرژی، به معنای کاهش تولید CO2 است.

کدام محصولات کلوبر باعث کاهش مصرف انرژی در آسیاب‌های کارخانه سیمان می‌شوند؟

دو محصول Kluberfluid C-F 3 Ultra به عنوان روانکار شفاف برای روانکاری چرخ‌دنده‌های باز در آسیاب‌ها و روغن‌های سینتتیک Klubersynth GEM 4 برای استفاده در گیبرکس‌های این آسیاب‌ها، این کاهش مصرف انرژی را به همراه خواهند داشت.

شرکت کلوبر لوبریکشن، در کارخانجات مختلفی با مشخص کردن یک سری پارامترها و انجام اندازه‌گیری‌های مختلف و در نهایت تحلیل آماری داده‌های به دست آمده در نرم‌افزار EES Analytics Software خود، به نتایج زیر دست یافته است:

نرم‌افزار EES Analytics Software چیست؟

یکی از خدمات شرکت کلوبر لوبریکیشن ارائه‌ی راهکارهای مرتبط با انرژی است. این خدمت که Kluber Energy نام دارد، یک روش انحصاری توسعه یافته توسط کلوبر لوبریکیشن است که میزان کاهش مصرف انرژی در زمان استفاده از روانکارهای تخصصی این شرکت را نشان می‌دهد. این روش در مقیاس جهانی پذیرفته شده است.

نرم افزار EES Analytics نیز برای بررسی میزان کاهش مصرف انرژی در شرایط مختلف استفاده می‌شود. در واقع، این نرم‌افزار با بهره‌گیری از انواع الگوریتم‌ها، محاسبات و مقایسه مرتبط با مصرف انرژی با در نظر گرفتن تعداد متغیر در شرایط یکسان در دوره‌های مختلف را انجام می‌دهد.

کاهش مصرف انرژی برای شرایط مختلف، متفاوت است

میزان کاهش مصرف انرژی به پارامترهای دیگری نظیر سازنده‌ی تجهیز، و نوع محصول در حال تولید وابسته است.

این میزان کاهش مصرف انرژی برای کارخانجات بسیار عدد قابل توجهی است. طبق محاسبات انجام شده توسط شرکت کلوبر لوبریکیشن، بازگشت هزینه‌ای که خرج خرید روانکارهای تخصصی کلوبر لوبریکیشن می‌شود با توجه به این کاهش میزان مصرف انرژی در یک بازه‌ی 10 ماهه، باز خواهد گشت.

دیگر مزایای استفاده از روانکارهای تخصصی کلوبر لوبریکیشن برای روانکاری آسیاب‌ها در کارخانجات سیمان

از دیگر مزایای استفاده از روانکارهای Kluberfluid C-F 3 Ultra برای روانکاری چرخ دنده باز و Klubersynth GEM 4 N برای گیربکس‌ها می‌توان به دو گروه مزایای عملیاتی و پایداری اشاره نمود.

مزایای عملیاتی:

  • زمان تعویض روغن تا 5 برابر بیش‌تر از روغن‌های معدنی (زمان کارکرد روغن‌های معمولی 8000 ساعت است در حالی که این عدد برای روغن‌های سینتتیک کلوبر لوبریکیشن به بیش از 32000 ساعت می‌رسد)
  • کاهش هزینه‌های تعویض قطعات و روغن
  • کاهش مصرف روانکار
  • قابلیت اطمینان بالاتر

مزایای مرتبط با پایداری بیش‌تر:

  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی: به طور میانگین 2.3 کیلووات ساعت به ازای هر تن سیمان
  • کاهش تولید گاز کربن دی‌اکسید: به طور متوسط کاهش 500 تن در سال
  • هزینه‌ی حمل و نیروی انسانی کم‌تر
  • کاهش ردپای کربن در صنعت

اطلاعات بیش‌تر

در صورت نیاز به اطلاعات بیش‌تر در مورد چگونگی کاهش مصرف انرژی در کارخانجات سیمان با استفاده از روانکارهای تخصصی، با کارشناسان شرکت مانا شگرد پایا، نمایندگی انحصاری کلوبر لوبریکیشن در ایران، تماس حاصل فرمایید

برای مطلع شدن از آخرین مطالب
ایمیل خود را وارد کنید!

اکنون دیدگاهی اضافه کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *