جوهر رسانای الکتریکی

جوهرهای رسانای الکتریکی برای الکترونیک چاپی

الکترونیک چاپی در مواردی به کار می رود که نیاز به هدایت الکتریسیته باشد. برای انجام این کار، جوهری که استفاده می‌کنید، بسیار مهم است. در این مقاله، در مورد قدرت جوهرهای رسانا صحبت خواهیم کرد.

در الکترونیک چاپی اغلب عملکرد مورد نیاز، فرایند چاپ شما را تعیین می‌کند. برای رسیدن به یک عملکرد صحیح، فرایند چاپ باید با دقت انتخاب شود. در این راستا چندین روش وجود دارد که ترکیبات جوهر و تکنیک چاپ هرکدام متفاوت است.

به طور کلی هر جوهر عملکرد خاص خود را دارد؛ به عنوان مثال، جوهرهای رسانای الکتریکی جوهرهایی هستند که می‌توانند الکتریسیته را هدایت کنند.

برای یافتن یک راه‌حل بهینه، باید ترکیبی از هزینه‌ها و عملکرد نهایی را در نظر گرفت. اما چگونه می‌توان راه‌حلی پیدا کرد که به بهترین شکل با نیازهای شما مطابقت داشته باشد؟ برای درک این موضوع، ابتدا روی چالش‌هایی که ممکن است در انتخاب شما مؤثر باشد، تمرکز می­کنیم.

چالش‌های هدایت‌پذیری

دلیل اصلی اینکه شما به دنبال راه‌حل جدیدی برای چاپ با جوهرهای رسانای خود هستید (مثلا چاپ روتاری) این است که می‌خواهید بر برخی چالش‌ها یا مشکلات در فرایند خود غلبه کنید؛ به عنوان مثال همه تکنیک‌ها برای چاپ  با ویسکوزیته بالا مناسب نیستند اما چاپ روتاری هست.

مسئله مهم دیگر در مورد خشک کردن جوهرهای رسانا برای لوازم الکترونیکی چاپی (تعادل بین دمای موردنیاز و زمان موردنیاز) است. شرکت‌های چاپ می‌خواهند محصول خود را هرچه سریع‌تر تولید کنند، اما برای پلیمریزاسیون زمان لازم است و ترجیحاً در دمای بالا انجام می‌شود.

از آنجایی که چاپ اغلب روی فیلم یا پلاستیک انجام می‌شود، بازه دمایی محدود بوده و همین باعث طولانی‌­تر شدن فرایند می­شود که با زمان و هزینه‌های ساخت مورد نظر تناسبی ندارد.

 جوهر رسانای الکتریکی

ضخامت چاپ مورد نیاز در عین نازک بودن خطوط نیز یک چالش است. انتخاب مشخصات صفحه مستلزم توجه دقیق به الزامات فرایند و خواسته‌های مشتری است.

مشخصات مناسب صفحه چاپ و غلظت امولسیون تضمین می‌کند که حداکثر کنترل را بر نتیجه چاپ داشته باشید. این قضیه بسیار مهم است؛ زیرا یک رسانای چاپ‌شده باید عملکرد خاصی داشته باشد تا نیاز خاصی را برطرف کند.

از طرفی اغلب تصور می‌شود که مصرف جوهرهای رسانا در چاپ روی صفحه روتاری بیشتر از چاپ روی صفحه تخت (فلت) است، اما این اشتباه است.

 اگرچه جوهر بیشتری برای پر کردن سیستم لازم است، اما مقدار کل مصرف، با مقایسه مقدار چاپ تعیین می‌شود. مانند سایر روش‌های چاپ، می­توان بقایای جوهر را از روی صفحه نمایش بازیابی کرد.

تغییرات در جوهر رسانای الکتریکی برای صفحه‌های روتاری

برای درک اینکه چه نوع جوهر رسانای الکتریکی و تکنیک چاپی با نیازهای چاپ شما مطابقت دارد، باید بدانید که طیف گسترده‌ای از جوهرهای رسانا برای چاپ روتاری (چرخشی) وجود دارد.

البته اگر خودتان در نظر داشته باشید که الکترونیک چاپی کاربردهای متنوعی دارد، این قضیه کاملاً بدیهی می‌شود. به عنوان مثال، چاپ روتاری می‌تواند در تولید باتری، آنتن‌های چاپی برای ارتباطات بی‌سیم، مراقبت‌های بهداشتی و ده‌ها مورد دیگر کمک کند.

واضح است که همه اینها به فرایندهای چاپ و جوهرهای متفاوتی نیاز دارند. حتی می‌توان استدلال کرد که هر کاربردی به رویکرد خاص خود و در نتیجه جوهر و صفحه منحصربه‌فرد خود نیاز دارد.

به دلیل تمام این تفاوت­ها، مهم است که کدام نوع صفحه روتاری را برای جوهر مورد استفاده یا بستر چاپ خود انتخاب می­کنید. یک تامین‌کننده صفحه مانند SPGPrints می‌تواند به‌همراه تامین‌کنندگان جوهر (مانند هنکل یا دوپونت) در تعیین مناسب‌ترین راه‌حل به شما کمک کند.

در SPGPrints متوجه شدیم که وجود این رابطه مثلثی -بین مشتری، تامین‌کننده صفحه و تامین‌کننده جوهر – برای یافتن مناسب‌ترین راه‌‌حل در جهت هدف منحصر‌به‌فرد شما ضروری است. ما با هم راه‌حلی را پیدا می­کنیم که بهترین نتیجه را می­دهد.

همچنین SPGPrints از آخرین نوآوری‌ها پیروی می­کند؛ زیرا بازار جوهر به‌شدت درحال توسعه است. به عنوان مثال، Copprint و PrintCB درحال توسعه جوهرهای مسی هستند که امکان چاپ الکترونیکی مقرون‌به‌صرفه‌تری را فراهم می­کند.

سازگاری بین صفحه و جوهر رسانای الکتریکی

همکاری بین تامین‌کنندگان صفحه و تامین‌کنندگان جوهر، اجازه می‌دهد تا بررسی دقیق­تری در مورد اینکه کدام عناصر بیشتر باهم سازگار هستند، انجام شود. از آنجایی که نوع جوهر رسانای الکتریکی معمولاً در مراحل اولیه تعیین می‌شود، این صفحه نمایش است که باید بر اساس آن انتخاب شود. عواملی که در سازگاری بین جوهر و صفحه مهم هستند عبارتند از:

  • اندازه ذرات جوهر
  • رسوب جوهر
  • وضوح

جوهرهای رسانا برای چاپ روی صفحه مانند دیگر چاپ­های روتاری عمل می‌کنند. جوهر به‌شکل مایع از طریق صفحه توری فشار داده می‌شود، اما در نهایت به یک مسیر رسانا تبدیل می‌شود.

این جوهر از نقره، کربن یا مواد دیگر تشکیل شده است که اغلب با یک پلیمر رسانا و یک حلال برای مایع نگه داشتن آن ترکیب شده است. یک صفحه روتاری از یک توری نیکلی تشکیل شده است که لایه‌ای از لاک حکاکی شده روی آن قرار می­گیرد. توری و لاک با هم ضخامت خاصی ایجاد می­کنند که شکل نهایی و نتیجه چاپ را مشخص می­کند.

 جوهر رسانای الکتریکی
برای مطلع شدن از آخرین مطالب
ایمیل خود را وارد کنید!

اکنون دیدگاهی اضافه کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *