چاپ اسکرین روتاری

فناوری چاپ اسکرین روتاری – 5 مزیت کلیدی

چاپ دیجیتال منسوجات امروزه یک سوژه داغ در صنعت است. از طرفی دنبال‌کنندگان این موضوع، انتظار دارند که در نهایت چاپ دیجیتال جایگزین چاپ اسکرین روتاری شود، اما همچنان آینده روشنی برای این فناوری دیده نمی شود.

 65 درصد منسوجات کل جهان هنوز با استفاده از دستگاه‌های اسکرین روتاری چاپ می‌شوند که به‎صرفه بودن، کیفیت بالا و ثبات آن را نشان می‌دهد.

در این مقاله قصد داریم به 5 مزیت اصلی چاپ اسکرین روتاری اشاره کنیم تا بگوییم چرا معتقدیم این چاپ معمولی در قلب صنعت باقی خواهد ماند.

شماره ۱: چاپ روی هر رنگ پارچه‌ای

یکی از مزایای قابل‌توجه چاپ اسکرین روتاری این است فقط که با یک دستگاه، چاپ نه‌تنها روی پارچه سفید، بلکه روی هر رنگ پارچه‌‌ای امکان‌پذیر است؛ به‌عنوان‌مثال چاپ آبی روی پارچه مشکی به‌خاطر مواد شیمیایی استفاده‌شده در آن امکان‌پذیر است.

در طول فرایند چاپ روتاری، مواد شیمیایی رنگ زمین را حذف و رنگ جدید را جایگزین آن می‌کنند. این عمل برای چاپگرهای دیجیتال که از هدهای چاپی برای قرار دادن رنگ روی پارچه استفاده می‌کنند، غیرممکن است.

در نتیجه، چاپگرهای دیجیتال فقط می‌توانند روی پارچه سفید چاپ کنند. در یک دستگاه چاپ روتاری می‌توان از هر ماده شیمیایی مخصوص پارچه استفاده کرد. بنابراین به فرایند چاپ شما انعطاف‌پذیری بیشتری می‌بخشند.

شماره ۲: روی هر نوع پارچه چاپ کنید

چاپگر اسکرین روتاری می‌تواند مستقیماً روی چندین نوع پارچه از جمله پلی استر، ابریشم، پشم، پنبه (یا ترکیبی از آنها) چاپ کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را به‌حالت خمیر چاپ مربوطه تغییر دهید تا بتوانید تمام تولیدات را با یک نوع ماشین اجرا کنید. این کار به کسب‌و‌کارهای چاپی امکان می‌دهد تا در عین انعطاف‌پذیری کیفیت خود را حفظ کنند.

در نقطه مقابل، چاپگرهای دیجیتال نمی‌توانند مرتباً انواع مختلف جوهرها را تغییر دهند و فقط می‌توانند روی یک خانواده از پارچه ها چاپ کنند.

 به زبان دیگر برای چاپ روی انواع پارچه به ماشین‌های مختلفی نیاز دارید که این امر می‌تواند سرمایه‌گذاری اولیه، هزینه‌های عملیاتی و نگهداری شما را به‌شدت افزایش دهد.

در نهایت، برای گرفتن بهترین نتیجه از چاپگرهای دیجیتال، به پارچه‌های تخت نیاز دارید. درصورتی‌که ماشین‌های روتاری می‌توانند به‌طور مؤثر روی اکثر پارچه‌ها از جمله پارچه‌های غیرتخت مثل مخمل چاپ کنند.

چاپ اسکرین روتاری

شماره ۳: چاپ‌های فانتزی و خاص

چاپ طرح‌های پیچیده یا استفاده از پرداخت‌های خاص به‌ویژه برای مشاغلی که با طراحان مد یا تولیدی لباس کودکان کار می‌کنند، لازم است.

چاپگرهای روتاری می‌توانند طرح‌های پیچیده،‌ با زرق‌وبرق، دارای ذرات جامد یا پرداخت‌های ویژه مانند نقطه‌های ضد لغزش و غیره را چاپ کنند.

چاپگرهای دیجیتال نمی‌توانند با خمیرهای سنگین کار کنند؛ بنابراین چاپ اسکرین روتاری تنها گزینه شما برای چاپ های بزرگ است. همچنین چاپگرهای روتاری مدرن می‌توانند طرح‌های پیچیده را عیناً و متربه‌متر با کیفیت بالا بازتولید کنند.

چاپ اسکرین روتاری

شماره ۴: مقرون‌به‌صرفه بودن برای حجم‌های بالا

برای اکثر مشاغل چاپی، هزینه هر متر چاپ در محاسبات بسیار حیاتی است. هرچند چاپ دیجیتال برای حجم کم به‌صرفه‌تر است، اما در چاپ بیش از 1200 متر، چاپ روتاری مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌حل است.

در واقع یکی از مزایای چاپ دیجیتال سرعت و سادگی شروع کار چاپ است. آماده‌سازی ماشین‌های روتاری نیاز به زمان دارد که این موضوع باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود.

در نتیجه هنگام چاپ در حجم‌های کم، هزینه هر کار بسیار بالاست. بااین‌حال، هنگام چاپ در حجم بالا، رقابتی وجود ندارد؛ زیرا روتاری قطعاً برنده می‌شود.

چاپ اسکرین روتاری

شماره ۵: نفوذ کامل روی هر نوع پارچه

یکی از مزایای کمتر شناخته‌شده چاپ روتاری، قابلیت نفوذ کامل به پارچه است. در نتیجه طرح نهایی از هر دو طرف پارچه قابل‌مشاهده است (بدون نیاز به چاپ در هر دو طرف). این امر می تواند در زمان چاپ صرفه‌جویی کرده و هزینه‌های تولید را کاهش دهد. روسری‌ها نمونه‌ای عالی از چاپ دو رو هستند، البته نفوذ کامل حتی روی پارچه‌های ضخیم تر از آن نیز امکان‌پذیر است.

دیجیتال یا روتاری؟ دیجیتال و روتاری

ظهور فناوری‌های مدرن چاپ، انتخاب را برای شرکت‌های چاپ دشوار می‌کند: کدام روش چاپ از نظر ارائه مزایای اقتصادی و کیفی برای فرایند چاپ من مناسب‌تر است؟

هرچند ممکن است بخواهیم فقط یکی از آنها را به عنوان بهترین گزینه معرفی کنیم اما باید گفت که آنها مکمل یکدیگر هستند. چاپ اسکرین روتاری کارهایی را که چاپ دیجیتال هنوز قادر به ارائه آنها نیست امکان‌پذیر می‌کند.

تطبیق‌پذیری یک چاپگر صفحه دوار (اسکرین روتاری) به شما این امکان را می‌دهد تا پیچیده‌ترین طرح‌ها را روی هر رنگ و هر پارچه‌ای با استفاده از یک دستگاه چاپ کنید. علاوه‌بر این، نفوذ کامل، چاپ‌های فانتزی و پرداخت‌های خاص فقط با چاپ معمولی امکان‌پذیر است.

هرچند فناوری‌ چاپ دیجیتال گام‌های بزرگی در کاهش هزینه و قابلیت اطمینان برداشته‌، اما معتقدیم چاپ روتاری همچنان در قلب صنعت باقی خواهد ماند.

برای مطلع شدن از آخرین مطالب
ایمیل خود را وارد کنید!

اکنون دیدگاهی اضافه کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *