روان‌کننده‌های تخصصی برای صنعت برق‌آبی

روان‌کننده‌های تخصصی با کاهش ساییدگی، بهره‌وری انرژی و طول عمر تأسیسات برق‌آبی را بهبود بخشیده و به حفظ محیط‌زیست کمک می‌کنند.

بهینه‌سازی پایدار

پیشنهاد ما به شما کمک می‌کند تا به اهداف پایداری خود از جمله بهبود کارآیی، کاهش هدررفت و هزینه‌ها، رعایت استانداردهای زیست‌محیطی برسید.

بهره‌وری بالا و عمر طولانی

روان‌کننده‌های Klüber Lubrication دارای قدرت روانکاری بالا، مقاومت در برابر دما و کهنگی هستند که موجب می‌شود زمان خرابی، تعمیر و نگهداری به میزان قابل‌توجهی کاهش یابد.

برای سیستم‌های پیشرفته و فواصل نگهداری طولانی

روان‌کننده‌های ما با نیازهای خاص شما مطابقت دارند. آنها به جلوگیری از خوردگی و سایش کمک کرده و باعث می‌شوند تا سیستم شما عمر طولانی‌تری داشته باشد.

نتایج ارزیابی‌شده

صرفه‌جویی در مصرف انرژی که با روان‌کننده‌های تخصصی ما حاصل می‌شود را می‌توان ارزیابی کرد.

مشاوره تخصصی

کارشناسان ما، ارزش‌افزوده قابل‌اندازه‌گیری‌ای را ازطریق خدمات جامع و بیش از 90 سال تجربه به شما ارائه می‌دهند.

صرفه‌جویی در هزینه

روان‌کننده‌های ما به شما کمک می‌کنند تا بهره‌وری و دسترسی را با کاهش زمان خرابی به حداکثر برسانید. ماشین‌آلات شما دارای عمر طولانی‌تر و قابل‌اطمینان‌تر می‌شوند.

چالش‌های تولید انرژی برق‌آبی

با فشارهای روزافزون هزینه‌ها و الزامات زیست‌محیطی سخت‌گیرانه‌تر، صنعت برق‌آبی به‌طور مداوم به‌دنبال بهبود بهره‌وری انرژی است. این موضوع برای تمام تأسیسات برق‌آبی از جمله نیروگاه‌های رودخانه‌ای، سدی و تلمبه‌ای صدق می‌کند. دامنه تولید برق‌آبی بسیار زیاد بوده و شامل سایت‌های اصلی چند صد مگاواتی تا واحدهای بسیار کوچک‌تر است.

ناکارآمدی دستگاه‌ها، به‌ویژه در تأسیسات قدیمی مهم است، اما تنها مانع سودآوری نیست. حفاظت از محیط‌زیست مانند گذرگاه ماهی، آب را از ژنراتورها منحرف کرده و با ایجاد اصطکاک باعث افزایش تلفات بازده بلبرینگ شده و کف‌کردن آن، بر بهره‌وری تأثیر می‌گذارد.

یکی از راه‌های بهبود بهره‌وری انرژی و بهینه‌سازی هزینه‌ها، روی‌آوردن به روان‌کننده‌های تخصصی ماست که دقیقاً برای کاربردهای برق‌آبی طراحی شده‌اند. این یک جایگزین جذاب، ایمن و کم‌هزینه برای ارتقای ژنراتورها، توربین‌ها و سایر اجزای نیروگاه است که می‌تواند به اپراتورها اجازه دهد انرژی بیشتری را از حجم آب یکسان تولید کرده و ردپای اکولوژیکی نیروگاه خود را بهبود بخشند.

روان‌کننده‌های تخصصی کجا می‌توانند تفاوت ایجاد کنند و چرا

یاتاقان‌های ژورنال ژنراتور و یاتاقان‌های توربین روغن‌کاری‌شده، با حجم زیادی از روغن روانکاری می‌شوند. اگرچه این ماشین‌ها در حالت عادی هم بسیار کارآمد هستند؛ اما روان‌کننده‌های تخصصی می‌توانند آن‌ها را کارآمدتر کنند.

طرح‌های معمولی توربین مانند توربین‌های کاپلان، فرانسیس یا پلتون نیازمند روانکاری مطمئن هستند، جایی که روان‌کننده‌های تخصصی می‌توانند مزایای بیشتری از نظر کارایی و پایداری ارائه کنند. روان‌کننده‌های هیدرولیک مدرن برای طرح‌های رانر هاب Kaplan که معمولاً با روغن پر می‌شوند، پتانسیل تغییر به محلول‌های زیست‌تخریب‌پذیر و بدون روغن را ارائه می‌دهند.

روان‌کننده‌های تخصصی همچنین می‌توانند برای ویکت گیت‌ها که جریان آب را کنترل می‌کنند، سیم بکسل جرثقیل‌ها یا تمیزکننده قفسه زباله، بازکردن دنده‌ها در قفل، سد و گیربکس‌ها جهت انتقال انرژی سودمند باشند.

همچنین، تجهیزاتی وجود دارد که در تماس مستقیم با آب هستند. برای این موارد، پایداری و به‌حداقل‌رساندن اثرات زیست‌محیطی جزو ملاحظات اصلی بوده و روان‌کننده‌های هیدرولیک می‌تواند راه‌حل‌هایی را برای آن ارائه دهد.

یاتاقان‌های ژورنال ژنراتور و یاتاقان‌های توربین روغن‌کاری‌شده

سود شما در یک نگاه:

  • افزایش بهره‌وری از نظر اقتصادی: اگرچه تأسیسات برق ‌آبی درحال‌حاضر بسیار کارآمد هستند؛ اما فشار افزایش قیمت انرژی، بهبود کارایی بیشتر را می‌طلبد. روان‌کننده‌های تخصصی ما به اپراتورها این امکان را می‌دهند که بدون نیاز به سرمایه‌گذاری یا تغییرات اساسی به این امر دست یابند.
  • یاتاقان‌های ژورنال ژنراتور و یاتاقان‌های توربین روغن‌کاری شده فرصت‌های ویژه‌ای برای بهبود راندمان ارائه می‌دهند: با استفاده از Klüberoil EE 1-46، تلفات راندمان در یاتاقان‌های ژنراتور را می‌توان به میزان قابل‌توجهی کاهش داد.
  • تعمیر و نگهداری آسان‌تر: تغییر به روان‌کننده‌های تخصصی می‌تواند منجر به عمر طولانی‌تر و کارکرد بدون مشکل ماشین‌آلات شود.
  • حفاظت از محیط‌زیست: جایی که تجهیزات نیروگاه آبی در تماس مستقیم با آب هستند، محلول «بدون روغن» ما Klüberbio MW 0-100 Hydro Lubricant حفاظت از محیط‌زیست را با قابلیت زیست‌تخریب‌پذیر استاندارد OECD ارائه می‌کند.
  • مزیت کلی: با استفاده از روان‌کننده‌های تخصصی طراحی شده برای ژنراتورها، توربین‌ها و سایر اجزای کلیدی نیروگاه برق‌آبی، اپراتورها می‌توانند نیروی بیشتری را از همان حجم آب تولید کنند.

کاهش سایش و افزایش بهره‌وری انرژی برق‌آبی

انرژی برق‌آبی

علاوه بر اینکه Klüberoil EE 1-46 ما تمام مشخصات فنی موردنیاز برای یاتاقان‌های ژنراتور را داراست، از استاندارد صنعتی DIN ISO 51515-2 نیز فراتر می‌رود. این پارامترهای خاص آن را شایسته اطمینان از عملکرد مناسب ژنراتور و روغن توربین می‌کند.

Klüberoil EE 1-46 ترکیبی از راندمان بالا و انرژی را در طیف وسیعی از دما نشان می‌دهد. ازآنجایی‌که آن از الزامات DIN 51515-2 در مورد حفاظت از سایش فراتر می‌رود، به کاهش تلفات در راندمان یاتاقان ژورنال نیز کمک می‌کند.

افزایش عمر نیروگاه با عملکرد بدون مشکل

نیروگاه آبی

روان‌کننده‌های تخصصی ما با کاهش سایش به افزایش عمر نیروگاه آبی کمک می‌کنند. آنها همچنین با کف کم، عملکرد بدون خطای نیروگاه را افزایش داده و سازگاری خوبی با مواد بلبرینگ از طریق یک افزودنی بهینه ارائه می‌دهد.

به‌طورکلی، این مزایا به اپراتورهای نیروگاه‌های آبی اجازه می‌دهد تا از همان حجم آب، بدون نیاز به تغییرات گران‌قیمت، انرژی بیشتری را تولید کنند.

حفاظت از محیط‌زیست

نیروگاه برق‌آبی

بسیاری از بخش‌های نیروگاه برق‌آبی مستقیماً در آب‌کار می‌کنند و برخی از طرح‌ها مانند توربین کاپلان دارای هاب پر از روغن هستند.

در نتیجه حفاظت از محیط‌زیست باید ازطریق یک محصول «بدون روغن» و زیست‌تخریب‌پذیر به حداکثر برسد. روان‌کننده هیدرولیک سازگار با محیط‌زیست Klüberbio MW 0-100 ما پاسخ این مشکل را ارائه می‌دهد.

این محصول جدید طبق استاندارد OECD 301 B قابلیت تجزیه زیستی دارد، درحالی‌که محافظت عالی در برابر سایش و خوردگی و امتزاج‌پذیری را ارائه می‌دهد.

استفاده از روان‌کننده‌های بر پایه آب به‌جای روان‌کننده‌های روغنی معدنی به حفظ منابع کمیاب نیز کمک می‌کند.

برای مطلع شدن از آخرین مطالب
ایمیل خود را وارد کنید!

اکنون دیدگاهی اضافه کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *