فرایند شستشوی نیمه‌پیوسته: هیدرا

هدف:

تا به امروز، فرایندهای آماده‌سازی و شستشو فقط با خطوط پیوسته یا با ماشین‌آلات ناپیوسته (جت و ژیگر) انجام می‌شد.
خطوط پیوسته برای تولیدات بزرگ طراحی شده‌اند و ماشین‌آلات ناپیوسته برای تولیدات کمتر و انعطاف‌پذیری بالا در تولید یا نمونه‌سازی.
خطوط پیوسته نیاز به تولید زیادی دارند تا از نظر مصرف انرژی و آب کارآمد باشند؛ زیرا هزینه‌ی تمام شده هر متر پارچه در تولیدات کوچک بسیار بالاست.
جایگزین این خطوط پیوسته برای تولیدات با متراژ کم، دستگاه‌های ژیگِر یا جت هستند.
این دو سیستم باعث انعطاف‌پذیری در تولید و همچنین کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری می‌شود. اما عیب بزرگ آن در مقایسه با خطوط پیوسته این است که پارچه را به‌خوبی شستشو نمی‌دهند (از آنجایی‌که هیچ نوع اثر موثر مکانیکی در شستشو ندارند و در خلاف جریان شستشو نمی‌دهند) و این باعث می‌شود زمان صرف‌شده برای هر فرآیند بسیار طولانی شود. همچنین مصرف آب جت‌ها بسیار بالاست.
امروزه بخشی از کارخانجات تکمیل پارچه، به لطف ماشین‌های چاپ دیجیتال، تولیداتی متوسط​​ (حدود 10000-15000 متر در روز) و بسیار انعطاف‌پذیر دارند. این حجم از تولید برای جت و ژیگر زیاد و برای خطوط شستشوی پیوسته کم هستند، درحالی‌که بازار نیاز به پاسخ سریع دارد.

راه‌حل:

ماشین تکمیل نیمه‌پیوسته هیدرا از شرکت TVE Scale با شماره ثبت اختراع PCT/ES2020/070367

Hydra دستگاهی‌است که توسط TVE ESCALE ثبت شده است و ترکیبی‌است از فناوری‌های وکیوم، مکش غوطه‌ور و شستشوی جریان مخالفِ خطوط پیوسته، روش کار مشابه ژیگِر (از سیلندر به سیلندر) و فناوری‌هایی که باعث شده است TVE SCALE در کنترل تنش،که یکی از اصلی‌ترین نقص‌های این ماشین‌هاست، پیشرو باشد.

نحوه کار در زیر قابل‌ مشاهده است:

آهارگیری و سفیدگری

نتیجه‌گیری:

با یک دستگاه تمام اتوماتیک و داشتن دو روش کار (بر اساس غوطه‌وری یا جریان آب مخالف)، امکان انجام هرگونه فرایند تکمیل و شستشوی پارچه،‌ به‌صورت کاملاً مستقل و اتوماتیک را خواهیم داشت.
Hydra با داشتن ظرفیت رول پارچه‌ای تا قطر 1600 میلی‌متر (ظرفیت بیشتر از هر جت یا ژیگر)، تولیدات بین 25000 تا 35000 متر در روز را برای فرایندهای شستشو، آهارگیری، سفیدگری و همچنین شستشو پس از رنگرزی راکتیو یا شستشوی پس از چاپ را امکان‌پذیر می‌کند.
نتیجه نهایی کار با دستگاه Hydra مشابه با خطوط پیوسته خواهد بود، گرچه انعطاف‌پذیری‌ در تنوع تولید و کاهش فضای مورد نیاز در سالن نسبت به خطوط پیوسته (فقط 10متر طول) غیر قابل چشم‌پوشی است.
شرکت TVE ESCALE، با Hydra، فصلی جدید در تکمیل سفارش‌های حجم متوسط پارچه را بنیان نهاده است و امیدوار است که بخش تکمیل پارچه در سراسر جهان را با کارکرد جدیدی که بهتر با نیازهای فعلی بازار سازگار شود، همراه سازد.

برای مطلع شدن از آخرین مطالب
ایمیل خود را وارد کنید!

اکنون دیدگاهی اضافه کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *